PUK wybuduje węzeł przesiadkowy Krakowska – Planty

W piątek 3 lipca 2020 r. Zarząd Dróg i Komunikacji wybrał wykonawcę węzła przesiadkowego Krakowska – Planty. Było to 5 postępowanie, w którym miasto podjęło próbę znalezienia wykonawcy przedsięwzięcia. Oferty ZDiK przeprowadził wcześniej 4 przetargi. W dwóch pierwszych nie wpłynęła żadna oferta, w trzecim ZDiK wpłynęła jedna oferta, ale przekraczała budżet zamawiającego, zaś w 4.…

W piątek 3 lipca 2020 r. Zarząd Dróg i Komunikacji wybrał wykonawcę węzła przesiadkowego Krakowska – Planty. Było to 5 postępowanie, w którym miasto podjęło próbę znalezienia wykonawcy przedsięwzięcia.

Oferty

ZDiK przeprowadził wcześniej 4 przetargi. W dwóch pierwszych nie wpłynęła żadna oferta, w trzecim ZDiK wpłynęła jedna oferta, ale przekraczała budżet zamawiającego, zaś w 4. przetargu ZDiK otrzymał 3 oferty, ale postępowanie zostało unieważnione, ponieważ najkorzystniejsza oferta przekraczała budżet.

W obecnym postępowaniu wpłynęło 4 oferty, z czego jedna mieści się w budżecie zamawiającego. Na realizację przedsięwzięcia miasto chce przeznaczyć 1 250 000 zł brutto. Oferty przedstawili:

  • Leszek Wcisło J&R Roboty Ziemne
  • konsorcjum firm Pietras Sp. z o.o. oraz Budrem Sp. z o.o.
  • konsorcjum firm FUPH „WOL-GAZ” Andrzej Kuta oraz PPUH BPI-SYSTEM Filip Kuta
  • Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.

Najtańsza oferta opiewa na kwotę 1 083 316,35 zł brutto – przedstawiło ją Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. Najdroższa oferta została wyceniona na 1 689 376,91 zł brutto – przedstawiło ją konsorcjum FUPH „WOL-GAZ” i PPUH BPI-SYSTEM. Oferta konsorcjum Pietras Sp. z o.o. i Budrem Sp. z o.o. została wyceniona na 1 630 000 zł brutto. Oferta firmy Leszek Wcisło J&R Roboty Ziemne została wyceniona na 1 660 000 zł brutto, ale została odrzucona

Jako najkorzystniejszą ZDiK wskazał ofertę Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Tarnowie.

Zakres prac

Projekt zakłada budowę m.in.

  • jednego peronu dla autobusów komunikacji miejska oraz prywatnej, z czego 5 miejsc o długości 15 metrów ma być przeznaczonych na autobusów miejskich, a 3 o długości 10 metrów – dla prywatnych przewoźników;
  • 12 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych. Miejsca mają być przeznaczone wyłącznie dla osób przesiadających się na środek komunikacji zbiorowej;
  • samoobsługowej stacji napraw dla rowerów;
  • zadaszonej wiaty rowerowej wyposażonej w 15 stojaków dla 30 rowerów;
  • strefę ładowania dla urządzeń mobilnych.

Planowane zakończenie robót wyznaczono na 31 marca 2021 r.