Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetargi na obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego oraz na usługi polegającej na kontroli biletów i dokumentów potwierdzających ulgi pasażerów komunikacji miejskiej. Przez najbliższy rok obsługę systemu roweru miejskiego będzie zapewniał dotychczasowy operator – Nextbike Polska, a bilety będzie kontrolowało CPW.
Przetarg na obsługę TRM
Operator TRM będzie odpowiadać m.in. za serwisowanie rowerów, stacje rowerowe, przewożenie jednośladów do tych części miasta, gdzie ich brakuje, oraz magazynowanie rowerów w przerwie zimowej, a także obsługę Klienta. Biuro Obsługi Klienta powinno być czynne we wszystkie dni tygodnia minimum w godz. 6:00 – 22:00. Czas oczekiwania na połączenie z konsultantem nie może przekraczać 5 minut, od momentu połączenia się z konsultantem, a czas odpowiedzi na wiadomość elektroniczną nie powinien być dłuższy jak 48 godzin.
Na realizację zamówienia ZDiK przeznaczył 792 120,00 złotych brutto. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta. Nextbike Polska S.A. wycenił usługę na 668 320,50 zł brutto.
System Tarnowskiego Roweru Miejskiego składa się z 18 stacji rowerowych oraz 190 rowerów (170 rowerów standardowych, 10 rowerów dziecięcych oraz 10 rowerów standardowych z fotelikiem dziecięcym).
Przetarg na usługę kontrolowania biletów
Przedmiotem zamówienia było wykonywanie usług polegających na kontroli dokumentów przewozu (w tym biletów i karnetów). Kontrole mają być przeprowadzane we wszystkie dni tygodnia, w godzinach kursowania autobusów, na wszystkich liniach komunikacyjnych organizowanych przez ZDiK. Zamawiający będzie weryfikował kontrole w określonych przedziałach doby tj. od 3:35 do 6:00, od 6:01 do 19:59 oraz od 20:00 do 3:34. Za prawidłowo wykonaną kontrolę uważa się wejście do autobusu przez kontrolera (lub zespół kontrolerów) i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne dokumenty przewozu (bilety, karnety) na przejazd osób, zwierząt lub rzeczy i bagażu lub dokumenty uprawniające do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych. Dany kontroler lub zespół kontrolerów może przeprowadzić tylko 1 kontrolę na poszczególnym kursie.
Na sfinansowanie zamówienia ZDiK przeznaczył 312 000,00 zł. Do przetargu przystąpiły dwie firmy. Każda z nich zadeklarowała wykonanie co najmniej 1900 kontroli w skali miesiąca oraz posiadanie „Systemu”, czyli aplikacji umożliwiającej gromadzenie danych o liczbie przeprowadzonych kontroli w danym miejscu i czasie, a także liczbie wystawionych wezwań do zapłaty. Tańszą ofertę przedstawiło CPW Sp. z o.o. z Poznania. Za wykonaną usługę wykonawca oczekuje 278 850,00 zł brutto. Droższa oferta wpłynęła od P.U.H. ROMA Roman Zaborowski ze Starogardu Gdańskiego. Drugi wykonawca wycenił usługę na 295 000,00 zł brutto.