W piątek 9 sierpnia minął termin składania ofert w przetargu na dostawę 17 autobusów elektryczny wraz zaprojektowaniem i budową niezbędnej infrastruktury ładowania pojazdów. W przetargu złożono 2 oferty.
Termin otwarcia ofert był dwukrotnie przenoszony. Początkowo oferty można było składać do 17 lipca 2024 r. W przetargu udzielono aż 17 odpowiedzi przesłanych przez zainteresowanych wykonawców. Dokonano też kilku zmian w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Wymagania
Zamawiający poszukuje pojazdów o długości od 11,80 do 12,50 metra, zdolnych pomieścić co najmniej 70 pasażerów. Pojazdy muszą być wyposażone w centralny silnik elektryczny o mocy ciągłej minimum 160 kW lub dwa silniki elektryczne w osi napędowej o łącznej mocy nie mniejszej niż 160 kW, a całkowita pojemność akumulatorów musi wynosić co najmniej 400 kWh.
Autobusy powinny być wyposażone w minimum 5 przesuwanych okien bocznych dla zapewnienia naturalnej wentylacji przestrzeni pasażerskiej. Chłodzenie zarówno przestrzeni pasażerskiej, jak i kabiny kierowcy, ma być zapewnione przez klimatyzację o minimalnej mocy 22 kW. Powietrze powinno być rozprowadzane równomiernie za pomocą wielu otworów, tak aby nie kierować go bezpośrednio na głowy pasażerów.
Oferty na autobusy będą oceniane wg. 3 kryteriów: cena oferty, parametry techniczne oraz gwarancja. Cena oferty stanowi 60% oceny oferty, parametry techniczne – 35%, a gwarancja – 5%. Gwarancja na cały pojazd ma wynosić min. 2 lata, na powłoki lakiernicze 5 lat oraz min. 10 lat na aktualizację oprogramowania serwisowego.
Wykonawca będzie musiał także zaprojektować oraz wybudować infrastrukturę do ładowania autobusów składającą się 9 dwustanowiskowych stacji ładowania o mocy 120kW oraz mobilnej ładowarki o mocy 30kW.
Oferty
W przetargu złożono następujące oferty:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.
- Irizar e-mobility S.L.
Budżet zamawiającego wynosi 63 652 500 zł brutto. Solaris zaoferował autobusy wraz z infrastrukturą ładowania za kwotę 52 065 900 zł brutto, zaś Irizar na 64 824 933,5 zł brutto. Oferta Solarisa mieści się w budżecie i daje producentowi z Bolechowa dużą przewagę punktową w kryterium ceny, której waga stanowi 60% oferty.
Wynik przetargu
Teraz komisja przetargowa przystąpi do oceny złożonych ofert. Sam zakup jest uzależniony od otrzymania dofinansowania z programu Zielony Transport Publiczny 3.0. Wynik przetargu powinien być znany maksymalnie do 6 grudnia 2024 r. Jeśli MPK nie otrzyma dofinansowania, przetarg zostanie unieważniony.