AKTUALIZACJA: W dniu 20 kwietnia 2020 r. Zarząd Dróg i Komunikacji unieważnił postępowanie. Najwyżej oceniona oferta znacznie przekracza budżet zamawiającego. Miasto nie może zwiększyć budżetu na realizację tego zadania do ceny oferty najkorzystniejszej.
Do środy 15 kwietnia 2020 r. Zarząd Dróg i Komunikacji czekał na oferty budowy węzła przesiadkowego Krakowska – Planty. Jest to już 4 postępowanie, w którym miasto podejmuje próbę znalezienia wykonawcy przedsięwzięcia.
Oferty
ZDiK przeprowadził już 3 przetargi. W dwóch pierwszych nie wpłynęła żadna oferta, zaś w trzecim ZDiK otrzymał jedną ofertę, ale przekraczała budżet zamawiającego.
W obecnym postępowaniu wpłynęło 3 oferty, z czego jedna mieści się w budżecie zamawiającego. Na realizację przedsięwzięcia miasto chce przeznaczyć 1 250 000 zł brutto. Oferty przedstawili:
- konsorcjum firm Pietras Sp. z o.o. oraz Budrem Sp. z o.o.
- Firma Usługowo Produkcyjno-Handlowa „WOL-GAZ” Andrzej Kuta
- Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
Najtańsza oferta opiewa na kwotę 1 199 000 zł brutto – przedstawiło ją Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. Najdroższa oferta została wyceniona na 2 177 100 zł brutto – przedstawiło ją konsorcjum Pietras i Budrem. Oferta Firmy Usługowo Produkcyjno-Handlowej „WOL-GAZ” Andrzej Kuta została wyceniona na 1 738 576,91 zł brutto.
Zakres prac
Projekt zakłada budowę m.in.
- jednego peronu dla autobusów komunikacji miejska oraz prywatnej, z czego 5 miejsc o długości 15 metrów ma być przeznaczonych na autobusów miejskich, a 3 o długości 10 metrów – dla prywatnych przewoźników;
- 12 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych. Miejsca mają być przeznaczone wyłącznie dla osób przesiadających się na środek komunikacji zbiorowej;
- samoobsługowej stacji napraw dla rowerów;
- zadaszonej wiaty rowerowej wyposażonej w 15 stojaków dla 30 rowerów;
- parkingu Kiss&Ride;
- strefę ładowania dla urządzeń mobilnych.
Planowane zakończenie robót wyznaczono na 31 marca 2021 r.
fot. MPK Tarnów