Na początku maja na ulicach Tarnowa, po raz kolejny, pojawiły się hulajnogi elektryczne, a wraz z nimi … problemy, a dokładnie ich użytkownicy (oczywiście nie wszyscy). Część osób, korzystających z usług firmy Bolt, po skończonej jeździe źle parkuje hulajnogi, torując chodniki przez co uniemożliwiają lub utrudniają poruszanie się osobom o ograniczonej sprawności, pieszym oraz rowerzystom.
Początkowo Straż Miejska przyjmowała zgłoszenia o źle zaparkowanych urządzeniach, ale nie podejmowała interwencji w terenie, lecz zgłaszała sprawę do operatora. Zmieniło się to w ostatnim czasie. Po licznych zgłoszeniach mieszkańców strażnicy miejscy zaczęli zbierać źle zaparkowane hulajnogi i odwozić je na parking Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej, skąd odbiera je operator. Taka „przyjemność” nie jest darmowa. Opłata za przewóz hulajnogi wynosi 79 zł, a za parking – 15 zł za dobę. Po ustaleniu sprawcy, na taką osobę, zostaje nałożony mandat w wysokości 300 zł.
Zasady prawidłowego parkowania
Jak jeździć hulajnogą Bolt?
- Znajdź hulajnogę zaparkowaną ulicy lub zlokalizuj najbliższy pojazd za pomocą mapy w aplikacji Bolt.
- Użyj aplikacji Bolt, aby odblokować hulajnogę i rozpocząć przejazd.
- Przestrzegaj zasad ruchu drogowego. Korzystaj ze ścieżek rowerowych i zakładaj kask, aby być bezpiecznym podczas jazdy.
- Nie parkuj hulajnogi na drogach i chodnikach, aby nie przeszkadzać innym uczestnikom ruchu.
Wypożyczanie hulajnóg odbywa się za pośrednictwem aplikacji Bolt dostępnej w App Store, Google Play oraz AppGallery. Odblokowanie jednośladu jest bezpłatne, a każda minuta jazdy kosztuje 50 groszy.
Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z hulajnóg dostępne są TUTAJ.