MPK robi kolejne zakupy! Przetarg na nowy autobus CNG

W piątek 2 sierpnia 2019 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie wystawiło przetarg na zakup nowego autobusu klasy MAXI zasilanego sprężonym gazem CNG.

W ostatnim czasie spółka nabyła 5 używanych autobusów Scania CN270UB OmniCity o długości 12 metrów zasilanych ekologicznym gazem CNG. Pierwsze pojazdy dotarły już na zajezdnię tarnowskiego przewoźnika.

Wymagania zamawiającego

Zamawiającego interesuje pojazd o długości 11,9 ÷ 12,2 metra wyposażony w 76 miejsc siedzących wraz z kierowcą, w tym min. 8 dostępnych z niskiej podłogi o układzie drzwi 2-2-2, z czego II i III powinny być otwierane na zewnątrz. Sercem pojazdu będzie czterosuwowy silnik spalinowy zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG) o mocy min. 250 kM, który będzie mógł przejechać na jednym tankowaniu min. 400 km. Płynną jazdę ma zapewnić wielobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Wentylację przestrzeni pasażerskiej mają umożliwić min. 4 przesuwne bądź uchylne okna boczne oraz min. 1 uchylny wywietrznik dachowy sterowany elektrycznie. Chłodzenie przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy ma zagwarantować urządzenie klimatyzacyjne o minimalnej mocy 30 kW z dedykowanymi kanałami rozprowadzającymi schłodzone powietrze w przestrzeni pasażerskiej. Pojazd ma posiadać 3 zewnętrzne tablice informacyjne świecące białymi diodami, jedną wewnętrzną tablicą świecącą na czerwono, 3 kasowniki, tablicę 22 cala oraz gniazda USB. Kabina kierowcy typu zamkniętego lub półotwartego z wysokimi drzwiami.

Gwarancja na cały pojazd ma wynosić 3 lata, na powłoki lakiernicze 5 lat oraz min. 10 lat na aktualizację oprogramowania serwisowego.

Zamawiający dodatkowo punktuje silnik jednego producenta oraz skręcane aluminiowe nadwozie. Jest to odpowiednio 10 i 7 punktów. Za nadwozie wykonanie w technologii kataforezy elektrolitycznej lub z stali nierdzewnej można uzyskać odpowiednio 5 i 1 punkt.

Nowości w tarnowskim autobusie

Nowością ma być zastosowanie gazowego zasilania agregatu grzewczego, a dodatkowo pojazd może posiadać systemy rekuperacji: hybrydowy elektryczny moduł napędowy i/lub system rekuperacji star-stop z super-kondensatorami i/lub dachowe panele fotowoltaiczne ładujące akumulatory.

Budżet i terminy

MPK na sfinansowanie zamówienia przygotowało 1 300 000 zł netto z czego 85% kwoty ma pochodzić z dofinansowania unijnego w ramach projektu MRPO 4.5.2 „Poprawa jakości komunikacji miejskiej na obszarze działania Zarządu Dróg i Komunikacji”na lata 2014 – 2020.

Zamawiający czeka na oferty do 10 września do godz. 10:00. Na dostawę pojazdu Wykonawca będzie miał 180 dni od daty podpisania umowy, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowego autobusu można spodziewać się wiosną 2020 roku.

Przetarg – TUTAJ

Najnowsze wpisy

Wakacyjny rozkład jazdy MPK od soboty 22 czerwca

Korekta rozkładu jazdy linii A22

Zmiana rozkładu jazdy pociągów. Od 9 czerwca

error: Content is protected !!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Polityka prywatności